ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
«Ο
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΙΠΕΡΙΑΣ
58400
ΑΡΙΔΑΙΑ
Τετάρτη 1 Απριλίου 2020
Αρ. πρωτοκόλλου: 27
ΠΡΟΣ
-Διδασκαλική
Ομοσπονδία Ελλάδας
Δ.Ο.Ε.
Κοινοποίηση:
Μέλη
του Συλλόγου μας
Θέμα: Οι εκπαιδευτικοί
το μοναδικό στήριγμα των μαθητών μας στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία
Συναδέλφισσες
και συνάδελφοι,
Το
τελευταίο χρονικό διάστημα, βιώνουμε όλοι μας μια πρωτόγνωρη κατάσταση λόγω της
εξάπλωσης του ιού COVID-19
και της αναστολής της λειτουργίας των σχολείων. Μια πρωτόγνωρη κατάσταση για
τους μαθητές μας, τις οικογένειές τους, για εμάς τους εκπαιδευτικούς, για όλη
την κοινωνία.
Οι
εκπαιδευτικοί στις δύσκολες κι ιδιαίτερες αυτές συνθήκες, από την πρώτη στιγμή
πράττουν το αυτονόητο, για τους ίδιους. Αυτό που όμως είναι
αυτονόητο για εμάς τους εκπαιδευτικούς, δεν είναι δεδομένο από πλευράς ψηφιακών
υποδομών του σχολικού δικτύου το οποίο, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, είναι ανεπαρκές και αδυνατεί να υποστηρίξει
μια τόσο μαζική διαδικασία, όπως αυτή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Βρισκόμαστε
σε καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς,
παρέχοντας υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό και κατευθύνοντας τους μαθητές μας
σε μια ανατροφοδοτική κι εποικοδομητική διαδικασία της γνώσης και της μάθησης,
με κάθε δυνατή μέθοδο. Το κάθε σχολείο
και ο κάθε εκπαιδευτικός, με βάση την αντίληψη για τη λειτουργία της κάθε
τάξης, καθώς και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή πιθανώς δεν έχουν οι
μαθητές τους, επιλέγουν το πιο πρόσφορο μέσο.
Σε συνεργασία με τους μαθητές, μέσω
e-mail, ιστολογίων, ψηφιακών τάξεων που προτείνονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ και άλλων
ασύγχρονων μέσων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί αφιερώνοντας πολύ
περισσότερο χρόνο πέραν αυτού που είναι «υποχρεωμένοι» και με προσωπικό κόπο
ανυπολόγιστο, αποτελούν το μοναδικό στήριγμα των μαθητών τους σε αυτήν την
εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ατελείωτες
ώρες μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των
γονιών και η παρουσία Διευθυντών, Υποδιευθυντών, Προϊσταμένων και αρκετών
εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Η
εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να
υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής
τάξης και ζωής, ούτε να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία νέας ύλης. Αντιθέτως,
αποτελεί μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία βέβαια στην
παρούσα συγκυρία, αξιοποιείται στο μέγιστο βαθμό απ’ όλους τους εκπαιδευτικούς
προς όφελος των μαθητών. Απέναντι σ’ αυτήν την τεράστια προσπάθεια των
εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να προσαρμόσει ένα αδύναμο
και ελλιπές ψηφιακό σύστημα στις επιταγές των καιρών, δυστυχώς, χάνει την ουσία
και το μέτρο, επιδίδεται σε επικοινωνιακή ανάδειξη μιας ιδανικής εικονικής
πραγματικότητας και καλλιεργεί υπέρμετρες προσδοκίες που αποπροσανατολίζουν την
κοινωνία. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει
να αναγνωρίσει την αλήθεια.
·
Δεν είναι καθόλου αυτονόητη και κανόνας
η δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και
σύνδεσης με το διαδίκτυο και θα πρέπει άμεσα να φροντίσει για τον εξοπλισμό με
ηλεκτρονικούς υπολογιστές όλων των οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική
δυνατότητα να αποκτήσουν αλλά και να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα έχουν
πρόσβαση στο διαδίκτυο, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή ασύγχρονων
μορφών εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, πόσο μάλλον σύγχρονων μορφών εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής, γεγονός,
που αν δε συμβεί, θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής
ανισότητας.
·
Οφείλει να στηρίξει άμεσα το έργο των
εκπαιδευτικών με όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέσα και την κατάλληλη επιμόρφωση.
·
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν είναι σε θέση
να ανταποκριθεί στον τεράστιο φόρτο που δέχεται καθημερινά με αποτέλεσμα
εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να περνούν ώρες ανούσιας αναμονής μπροστά
στις οθόνες των υπολογιστών. Αντιθέτως θα πρέπει να αναβαθμιστεί το ταχύτερο
δυνατό!
Την
ίδια στιγμή, παρά την τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, παρουσιάζεται όλο
και πιο συχνά το νοσηρό φαινόμενο, αυτοί να στοχοποιούνται. Αδαείς και εμπαθείς
δημοσιογράφοι εθίζουν την κοινή γνώμη στον κοινωνικό αυτοματισμό και την
υπόδειξη ενόχων, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα τηλεοπτικά τους μερίδια και
να ικανοποιήσουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα που εξυπηρετούν, καταφέρονται με
μένος ενάντια στους εκπαιδευτικούς με απρεπείς συμπεριφορές και χαρακτηρισμούς
καθώς και με επιθέσεις επιπέδου πεζοδρομίου. Είναι προφανές ότι δεν τους
ενδιαφέρει η αλήθεια. Ότι δηλαδή οι αστήρικτοι για χρόνια από την πολιτεία και
δίχως υλικά μέσα και επιμόρφωση εκπαιδευτικοί, μόνοι τους επιμορφώνονται
δαπανώντας χρήματα και χρόνο που δεν τους περισσεύουν, μέσα από την ατομική
τους δράση και τη συλλογική τους οργάνωση κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο και
στηρίζουν τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών στον άνισο αγώνα τους για
μόρφωση. Αυτό, προφανώς, τους ενοχλεί
αφού τους βλέπουμε απροκάλυπτα να θεοποιούν οτιδήποτε ιδιωτικό ενάντια σε
οτιδήποτε κοινωνικό και δημόσιο. Δεν θα τους αναφέρουμε ως πρόσωπα. Ας
αναλογιστεί όμως η ελληνική κοινωνία, που βιώνει την αλήθεια και γνωρίζει την
προσπάθεια των εκπαιδευτικών, αν της αξίζει να «ενημερώνεται» από τέτοιου ύφους
και ήθους άτομα. Άλλωστε η προχθεσινή
απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για τη δωρεά στα νοσηλευτικά ιδρύματα του ποσού των
100.000 ευρώ για την αγορά υγειονομικού υλικού, την οποία και χαιρετίζουμε, αποδεικνύει
περίτρανα τον αξιακό κώδικα των εκπαιδευτικών!
Αντιθέτως εκφράζουμε τα βαθιά μας
αισθήματα ευγνωμοσύνης προς όλους αυτούς που εργάζονται άοκνα, με υψηλό αίσθημα
του καθήκοντος, για την εξασφάλιση πολύτιμων αγαθών όπως η υγεία, η ασφάλεια
και η επάρκεια σε βασικά προϊόντα.
Το
Δ.Σ. και τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλμωπίας
«Ο Μέγας Αλέξανδρος» στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, στηρίζουμε τους
μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως πάντα, πράττουμε με συναίσθηση της
παιδαγωγικής και κοινωνικής μας ευθύνης. Δείχνουμε αλληλεγγύη, αγωνιζόμαστε
όλοι μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κοινωνία. Διεκδικούμε δημόσια εκπαίδευση ισχυρή, αντάξια των ονείρων και των
αναγκών των μαθητών μας.
Για το Δ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου